Intervju Slavoja Žiška

Welche Folgen wird der Zuzug von Flüchtlingen für Europa haben?
Die unmittelbare Hilfe den Menschen in Not ist moralisch absolut notwendig. Der unkoordinierte Zuzug aber bedroht das Wesen Europas – und zwar nicht nur deswegen, weil die Menschen aus anderen Kulturkreisen kommen, sondern weil uns Europäern droht, dass wir das aufgeben, was Europa als Bestes und Wertvollste hat.
Und das wäre?
Der Universalismus, die Menschenrechte, die Solidarität, die Aufklärung. Das macht das Wesen Europas aus. Diese Werte sind jetzt von zwei Seiten bedroht. Sie werden bedroht von den rechtspopulistischen Gegnern der Zuwanderung, die die Heimat am liebsten mit Barrieren zusperren möchten und die wegen der Unsicherheit vieler Menschen einen neuen Aufschwung erhalten. Gleichzeitig aber bedrohen Europa auch die sentimentalen Linken, die heuchlerisch für offene Grenzen eintreten.
Was meinen sie damit?
Diese linken Liberale wissen gut, dass ihre Forderungen nicht erfüllbar sind, dass alle Grenzen nie offen sein werden, deshalb fordern sie dies umso selbstbewusster. Sie genießen masochistisch diese Impotenz und fühlen sich gleichzeitig moralisch mehrwertig. Darüber hinaus fühlen sich die antieurozentristischen Linken nicht berechtigt, von den einwandernden Muslimen zu fordern, dass sie die europäischen Werte akzeptieren müssen. Aber das müssen wir tun.
Menschenrechte und Solidarität – Ihre Vorstellung von Europa ist sehr schmeichelhaft. Aber beruht der europäische Wohlstand nicht auf der Ausbeutung ärmerer Länder?
Wir sind mitverantwortlich für neue Formen der Knechtschaft, die so viele Menschen zur Flucht zwingt. Denken sie nur an die Fabriken, wo unsere Kleider genäht werden. Aber das dürfen wir nicht sentimental sehen. Lediglich Empathie für die Unterdrückten wird uns nicht helfen. Der Kapitalismus ist in seinem Wesen global, das ist nicht mehr nur eine europäische Eigenschaft. Wir Europäer können stolz sein auf die Menschenrechte und den Universalismus – obwohl ihr historischer Hintergrund die Industrialisierung und der Kapitalismus sind, aus dem sie hervorgekommen sind. Auf diese Werte müssen wir uns berufen, wenn Leute aus anderen Kulturkreisen zu uns kommen. Schlussendlich kommen sie auch deswegen, weil sie diese Werte für sich und ihre Kinder wünschen.
Diese Werte müsste die neue führende Kultur verteidigen?
So ist es. Wegen des sich immer mehr verbreitenden Rechtspopulismus ist die blinde Toleranz der Linken eine falsche Strategie. Intolerante Menschen, wie es die muslemischen Fundamentalisten sind, können wir nicht mit Toleranz empfangen. Es ist einfach zu sagen, so ist eben ihre Kultur und als solche müssen wir sie akzeptieren. Was aber werden wir tun, wenn die Eltern die Tochter zwingen werden, dass sie ein Kopftuch tragen muss, obwohl sie es nicht möchte? Ich sage es so:   wenn das in Europa passiert, müssen wir uns für die Freiheit dieses Mädchens einsetzen und unsere Regeln durchsetzen. Die Muslime können nicht zu uns kommen und nur das übernehmen, was ihnen in Europa angenehm erscheint.
Das Interview erschien in einer Zeitung[:SL]Kakšne posledice za Evropo bo po vašem imel prihod beguncev?
Neposredna pomoč ljudem v stiski je moralno absolutno nujna. Neusklajeno priseljevanje pa vseeno ogroža jedro Evrope – in sicer ne le zato, ker prihajajo ljudje iz tujih kulturnih krogov, temveč ker nam Evropejcem grozi, da bomo opustili, kar ima Evropa najboljšega in najvrednejšega.
In to je?
Univerzalizem, človekove pravice, solidarnost, razsvetljenstvo. To po mojem tvori srčiko Evrope. Te vrednote so zdaj ogrožene z dveh strani. Ogrožajo jo desnopopulistični nasprotnik priseljevanja, ki bi domovino najreje zaprli s pregradami in ki zaradi negotovosti številnih ljudi dobivajo nov zagon. Hkrati pa Evropo ogrožajo tudi sentimentalni levičarji, ki licemerno navijajo za odprte meje.
Kaj mislite s tem?
Ti levi liberalci dobro vedo, da njihove zahteve niso uresničljive in da vse meje nikoli ne bodo odprte, zato to zahtevajo še toliko samozavestneje. Mazohistično uživajo v svoji impotentnosti – in se hkrati počutijo moralno večvredne. Poleg tega se antievropocentrični levičarji ne čutijo upravičeni, da od prihajajočih muslimanov zahtevajo, naj sprejemajo evropske vrednote. Pa to vseeno moramo.
Človekove pravice in solidarnost – vaša predstava o Evropi je zelo laskava. Toda ali ne temelji evropska blaginja prav na izkoriščanju revnejših držav?
Soodgovorni smo za nove oblike suženjstva, ki toliko ljudi poženejo v beg. Pomislite samo na tovarne, kjer šivajo naša oblačila. Vendar na to ne smemo gledati sentimentalno. Zgolj empatija do izkoriščanih nam ne bo pomagala. Kapitalizem je v samem bistvu globalen, to ni več izključno evropska značilnost. Evropejci smo lahko ponosni na človekove pravice in univerzalizem – pa čeprav sta njihovo zgodovinsko ozadje industrializacija in kapitalizem; iz tega izhajajo. Na te vrednote se moramo sklicevati, ko k nam prihajajo ljudje iz drugih kulturnih krogov. Navsezadnje prihajajo tudi zato, ker si takšne vrednote želijo zase in za svoje otroke.
Te vrednote bi morala braniti nova vodilna kultura?
Tako je! Zaradi vse bolj razširjenega desnega populizma je slepa strpnost nekaterih levičarjev zgrešena strategija. Nestrpnih ljudi, kot so muslimanski fundamentalisti, vendar ne moremo strpno sprejemati! Preprosto je reči, takšna je pač njihova kultura in kot takšno jo moramo sprejeti. Kaj pa bomo storili, ko bodo starši hčerko prisilili, da nosi naglavno ruto, čeprav je noče? Pravim tako: če se to dogaja v Evropi, se moramo zavzeti za svobodo te deklice in uveljaviti svoja pravila. Muslimani ne morejo priti k nam in prevzeti le tistega, kar se jim v Evropi zdi prijetno.
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